آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

به طور كلي، انواع مهم ابرها را به طور خلاصه به شرح زير مي‌توان بيان داشت:

1- ابرهاي سيروس (Cirrus) : اين ابرها از مرتفع‌ترين ابرها بوده واغلب به صورت پرمانند و سفيد رنگ و شفاف (ملو از بلورهاي يخ) در آسمان ديده مي‌شوند. اين ابرها بعضاً به صورت دسته‌هاي منظم جدا از هم، در آسمان ديده مي‌شوند در اين صورت موسوم به سيروس‌هاي هواي خوب بوده و اگر توأم با ابرهاي سيرواستراتوس و آلتواستراتوس گردند. معمولاً علامت هواي بد مي‌باشند. 

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیابرانواع ابرها
ادامه مطلب
[ ] [ 13:33 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 13:21 ] [ فردانگار ]

 

 

 

 

قنات که توسط مقنیان ایرانی اختراع شده ، هزاران سال قدمت دارد. قدمت بسیاری لازم قناتهای ایران ، از پنج یا شش هزار سال متجاوز است و عمری برابر با تاریخ کهن ایران دارد. با وجود این که چندبن هزار سال از اختراع آن می‌گذرد، مع هذا هنوز هم این روش استفاده از آب ، در قسمت مهمی از روستاها ومناطق مسکونی و کشاورزی و دامداری کشور معمول و متداول است و حتی یکی از ارکان اصلی کشت و زرع در نواحی خشک را تشکیل می‌دهد. این اختراع که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده ، بعدها از ایران به بسیاری از کشورهای جهان انتقال یافته و مورد استفاده مردم در دیگر نقاط دنیا قرار گرفته است.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیجغرافیاقنات
ادامه مطلب
[ ] [ 13:11 ] [ فردانگار ]

 

 

1. سرزمین جم  - مملكت العجم (در ادبیات عرب)

2. میدیا در ادبیات اروپایی

3. سرزمین پارس در ادبیات اروپا (مملکت فارس در ادبیات عربی و فارسی)

4. کشور ايران (اريانا، ايراك، اراک، عراق و  ايلام) از نظر زبانشناسی  ریشه‌های واحدی دارند).

  اينكه كدام اسم قديمي‌تر و حدود جغرافيايي هركدام چه محدوده‌اي بوده است مورد اختلاف است. اما واژه ایران تنها واژه‌ای است که تقریبا در تمام دورهای تاریخی رایج بوده است.

 

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعینام ایرانپرشینعجمپارسمطالعات علوم اجتماعیفردانگار
ادامه مطلب
[ ] [ 21:38 ] [ فردانگار ]

 

 

فَروهَر یا صورت اوستائی آن فَروَشی یا در فارسی باستان فَرورتی و در پهلوی فَروَهر و در فارسی فروهر یکی از نیروهای باطنی است که به عقیدهٔ مزدیستان پیش از پدید آمدن موجودات، وجود داشته و پس از مرگ و نابودی آنها، به عالم بالا رفته و پایدار می‌ماند. این نیروی معنوی را که می‌توان جوهر حیات نامید، فنا و زوالی نیست.

 

تمام آفریده‌های اهورامزدا چه مینوی و چه مادی حتی خود اهورامزدا دارای فَروهَر هستند. در وندیداد اهورامزدا به زرتشت می‌گوید «فروهر من را که بسیار بلند پایه، نیکو، زیبا، ثابت قدم و در پارسائی تمام است، ستایش کن.»


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیفروهرنماد فروهر
ادامه مطلب
[ ] [ 9:10 ] [ فردانگار ]


آنالما (Analemma)، شکلی شبیه عدد هشت انگلیسی است که موقعیت خورشید را طی یکسال نشان می دهد و علت آن مدار بیضی شکل زمین و اختلاف اندک محور زمین و خورشید است. عکس های آنالما به عکس هایی گفته می شود که یک یا دو بار در هفته، در ساعت مشخصی از روز و از یک محل مشخص به مدت یک سال، از خورشید گرفته می شود. تصویری که در ابتدای متن مشاهده می کنید، اولین تصویر آنالما در سراسر جهان است که در New England آمریکا بین سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ تهیه شده است. این تصویر، یکی از معدود عکسهای آنالمایی است که منظره ی آن به طور جداگانه با تصویر ترکیب نشده است. این عکس با ۴۴ بار نوردهی خورشید و تصویری از یک خانه، از محلی ثابت بر روی یک فریم از فیلم ثبت شده است.
سه قوسی که قسمتی از قوس خورشید را در طول ۳ روز «انقلاب تابستانی» و «انقلاب زمستانی» و یکی از «اعتدال های بهاری یا پاییزی» نشان می دهند، با استفاده از فیلتر خورشیدی و «نوردهی طولانی مدت» تهیه شده اند.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیآنالماتصویر یک سالهعکاسیفردانگار
ادامه مطلب
[ ] [ 11:27 ] [ فردانگار ]

 

 

 

در مدارس امروز، تلاش براي برقراري ارتباط با دانش‌آموزاني كه علاقه شان را به يادگيري از دست داده اند، يا دانش‌آموزاني كه بنا به دلايلي، دچار شكست تحصيلي يا ترك تحصيل شده اند، براي تمامي معلمان تجربه‌اي مايوس كننده و بسيار معمول است. در تجارب حرفه اي خودمان به عنوان معلم نيز براي برانگيختن حس سخت كوشي دانش آموزان‌مان ناكامي‌هايي را تحمل كرده ايم كه ناشي از كمبود وقت، زيادي تعداد دانش آموزان داراي نيازهاي هيجاني و يادگيري، احساس مسووليت در قبال خواسته هاي مسوولان مدرسه و والدين و ساير موقعيت هاي ايجاد كننده فشار رواني بوده است. از اين رو، با در نظر گرفتن اينكه در حال حاضر براي برانگيخته ساختن دانش آموزان به تحصيل و يادگيري چه ديدگاهي داريم؛ اين مقاله مي تواند مبنايي در اختيارمان قرار دهد كه ممكن است، پس از خواندن آن تغيير كند.

 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیراهكارهايي براي پرورش انگيزه تحصيلي دانش آموزانانگیزه دانش اموزان
ادامه مطلب
[ ] [ 9:49 ] [ فردانگار ]
صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 54 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ